Auto
Te asiguri ca automobilul tau mai poate functiona, in vederea deplasarii cu el la punctul de constatare al ASTRA ASIGURARI, cel mai apropiat de domiciliu sau de locul accidentului.
Eventualele pagube care apar dupa producerea evenimentului, din cauza faptului ca nu s-au luat masuri de limitare a lor, nu vor fi platite de asigurator.
In cazul in care vehiculul nu se mai poate deplasa prin mijloace proprii, acesta poate fi transportat cu o platforma pana la cea mai apropiata unitate reparatoare care poate efectua reparatia sau pana la cel mai apropiat loc de adapostire al vehiculului (garajul sau locul de parcare de domiciliu). Posesorii politei EUROCASCO pot apela Serviciul de Asistenta Rutiera oferit gratuit.
Te prezinti la punctul de lucru al ASTRA ASIGURARI, pe raza caruia domiciliezi sau pe raza caruia se va efectua reparatia automobilului si soliciti un formular de AVIZARE DAUNA pe care il completezi (Formularul poate fi descarcat si de aici). Formularul contine rubrici in care se vor completa date exacte ale producerii evenimentului, de aceea este obligatorie prezenta conducatorului auto care a fost implicat in eveniment.
Pentru deschiderea dosarului de dauna sunt necesare urmatoarele documente:
- Constatare amiabila de accident, formular tipizat, special, nu fotocopie.
- Actele intocmite de Politie in original. In cazul in care accidentul a fost protocolat de Politie aceasta intocmeste, dupa caz, Proces-Verbal de Contraventie sau Autorizatie de Reparatie + Anexa nr.2.
- Polita de asigurare obligatorie de RCA a vinovatului de accident sau a proprietarului vehiculului condus de acesta – in copie
- Polita CASCO - in copie.
- Certificat de inmatriculare (talon) al vehiculului cu care te prezinti la constatare - in original si in copie.
- B.I./C.I. + permis conducator auto - in original si in copie.
- Delegatie de reprezentare, daca autovehiculul apartine unei persoane juridice.
- Prezenta proprietarului persoana fizica la constatare este obligatorie, in caz contrar, este necasara prezentarea unei procuri notariale. In urma prezentarii documentelor precizate mai sus si a completarii avizarii, inspectorul de dauna va deschide un dosar si obligatoriu iti va inmana o nota de constatare pe care sunt inscrise numarul dosarului, numele inspectorului, care sunt pasii de urmat si care sunt documentele necesare finalizarii dosarului precum si lista cu service-urile cu care ASTRA ASIGURARI are conventii de colaborare.
Imobil
Te asiguri ca a fost inlaturata cauza producerii daunei , in cazul in care acest lucru este posibil (a fost inchis robinetul la reteaua de apa sau gaze, a fost stins focul, au fost astupate orificiile de patrundere a apei, a fost oprit curentul electric).
Eventualele pagube care apar dupa producerea evenimentului, din cauza faptului ca nu s-au luat masuri de limitare a lor, nu vor fi platite de asigurator.
Te prezinti la punctul de lucru al ASTRA ASIGURARI , pe raza caruia domiciliezi si soliciti un formular de AVIZARE DAUNA pe care il completezi (Formularul poate fi descarcat si de aici). Formularul contine rubrici in care se vor completa date exacte ale producerii evenimentului, de aceea, in cazul in care nu ati fost martor la producerea evenimentului, va fi nevoie sa depuneti la dosar declaratii ale persoanelor care au fost martore la desfasurarea evenimentului care a produs paguba.
Pentru deschiderea dosarului de dauna este necesar sa aveti asupra dvs. cartea de identitate si o copie politei de asigurare.
In urma prezentarii documentelor precizate mai sus si a completarii avizarii, inspectorul de dauna va deschide un dosar si obligatoriu iti va inmana o nota de constatare pe care sunt inscrise numarul dosarului, numele inspectorului, care sunt pasii de urmat si care sunt documentele necesare finalizarii dosarului.
Calatorie
In caz de accident sau îmbolnăvire neasteptată, asiguratul trebuie să ia urgent legătura cu centrul de alarmă al societatii de asistenta turistică CORIS, la numărul de telefon: +4/021/201.90.30 sau cu birourile internationale apartinand CORIS, precizate în lista anexată politei de asigurare;
Asiguratul va informa dispeceratul de urgenta cu privire la datele din polita sa de asigurare;
Asigurătorul va acorda despăgubiri pentru cheltuielile telefonice în măsura în care se dovedeste efectuarea lor.
In cazul în care Asiguratul nu are posibilitatea să contacteze telefonic CORIS înainte de a consulta un medic sau de a merge la spital, el va trebui să dea acest telefon de îndată ce este posibil; în oricare din aceste cazuri, Asiguratul, devenit pacient, va prezenta medicului sau personalului medical polita de asigurare.